نقش تغذیه در روش افزایش قد نوجوانان

[sbu_post_image]

اگر چه امروزه بازار انواع جراحي‌ها و متدهاي درماني مختلف در شيوه‌هاي درماني طب مدرن و مكمل داغ است اما رعايت نكاتي بسيار ساده از دوران كودكي فرزندان‌مان و استمرار آن‌ها در دوران نوجواني عامل مهمي براي افزايش هورمون رشد در بدن آن‌ها شده و افزايش قد را در سنين نوجواني به همراه مي‌آورد.

افزایش قد نوجوانان با افزايش هورمون رشد

علاوه بر فاکتورهایی مانند ژنتیک و وضعیت کلی سلامت کودک شما، عواملی مانند تغذیه مناسب برای افزایش قد و رژیم غذایی نیز در رشد و افزایش قد او مؤثر هستند. با داشتن یک برنامه‌ی غذایی سالم و نیز فعالیت‌های ورزشی منظم، می‌توان به شکل چشم‌گیری رشد قدی کودکان را کنترل کرد.بهترين شيوه براي بالابردن ميزان ترشح هورمون رشد در بدن كودكان و نوجوانان اصلاح شيوه زندگي و تنظيم سبدغذايي مفيد و مغذي است. بايد دقت داشت كه مصرف صبحانه كامل و دريافت مواد مغذي موجود در لبنيات در كنار مصرف پروتئين موجود در گوشت قرمز و گروه ويتامين B موجود در غلات و سبزي‌ها تاثير زيادي در افزايش ترشح هورمون رشد در كودكان و نوجوانان داشته و با مداومت آن موجب افزايش قد در آن‌ها مي‌شود.

يكي از مهم‌ترين مواد‌غذايي كه براي افزايش هورمون رشد و افزايش قد در بدن به آن نياز داريم، اسفناج است. اسفناج در كنار مواد‌غذايي ديگري مثل جوانه گندم، ماهي و بادام زميني از جمله غذاهاي سرشار از منيزيم هستند كه تاثير بسيار زيادي در رشد بافت‌هاي استخواني و افزايش هورمون رشد دارند بنابراين مصرف روزانه اسفناج در رژيم غذايي كودكان و نوجوانان به‌شدت به خانواده‌ها توصيه مي‌شود.

مطالعه مقاله افزایش قد با تغذیه؛ اینجا را کلیک کنید.

منبع: پایگاه تخصصی افزایش قد

دکتر منشادی
دکتر منشادی

فوق تخصص غدد،‌متابولیسم و رشد کودکان

دیگر مقالات

مشاوره رایگان افزایش طول آلت تماس و مشاوره