درمان بزرگی سینه ها در خانم ها

[sbu_post_image]

همیشه تمام خانم‌ها به دنبال داشتن سینه‌های زیبا هستند، زیرا آنها را نماد زنانگی خود می‌دانند. سینه‌های زیبا برای زنان به معنای سینه‌های سفت، با قوام و اندازه‌ای مناسب با اندام است. برخی از خانم‌ها از داشتن سینه‌های کوچک شکایت دارند، زیرا غالباً سینه‌های کوچک می‌تواند منجر به افسردگی و ناراحتی آنان شود و آنها مایل به داشتن سینه‌های بزرگ‌تر، خوش ترکیب‌تر، زیباتر، متناسب و چالاک‌تر باشند. همچنین، برخی از خانم‌ها به دنبال درمان برای بزرگ‌تر کردن سینه‌ها هستند.

به هر حال، باید توجه داشت که در مورد کوچک‌تر کردن سینه‌ها در خانم‌ها، دخترانی که هنوز در دوره رشد سینه‌هایشان هستند، باید صبر کنند زیرا سینه‌ها بزرگتر خواهند شد. بنابراین، این مسئله مربوط به درمان برای بزرگ‌تر کردن سینه‌ها در خانم‌هایی است که دوران بلوغ را پشت سر گذاشته و رشد سینه‌هایشان کامل شده و از اندازه آنها راضی نیستند و دوست دارند سینه‌های بزرگ‌تر یا کوچک‌تری داشته باشند.

طبیعت این عضو از بدن به گونه‌ای است که به مرور زمان حالت شلی و افتادگی پیدا می‌کند. این مساله در بعضی از افراد بیشتر و در بعضی دیگر کمتر رخ می‌دهد. این شلی و افتادگی نه تنها در پستان بلکه در سایر بافت‌های بدن هم دیده می‌شود. به خصوص اگر خانمی شیردهی داشته باشد، بزرگی سینه‌ها در او بیشتر دیده می‌شود زیرا در زمان شیردهی غدد شیری متورم هستند و سایز پستان‌ها بزرگ‌تر به نظر می‌رسد، اما بعد از انجام شیردهی و کاهش تورم، پستان حالت قبلی خود را ندارد و حالت افتاده‌ای پیدا می‌کند. بزرگی سینه‌ها در خانم‌ها جزو طبیعت آن‌هاست، پس نباید انتظار داشت پستان‌ها همیشه به یک شکل باشند. حتی لازم نیست پستان افتاده پس از شیردهی تصحیح شود، اما ممکن است بعضی از خانم‌ها به دلیل جنس پوست و بافت پستان دچار افتادگی شدید شوند که با عمل لیفت سینه می‌توان آن را رفع کرد. در این صورت می‌توان با عمل جراحی، بزرگی سینه‌ها در خانم‌ها را تا حدی تصحیح کرد. البته حدود ۶ ماه تا یک سال پس از اتمام شیردهی افتادگی پستان‌ها تا حدی برطرف خواهد شد.

افتادگی سینه یک مشکل شایع است که برای بسیاری از زنان به دنبال بارداری، شیردهی و اثرات گرانش رخ می‌دهد. این عوامل باعث شکسته شدن باندهای فیبروزی که شکل جوان و بالاکشیده سینه را حفظ می‌کنند می‌شوند و منجر به افتادگی پوست می‌شوند. افتادگی سینه می‌تواند باعث به نظر رسیدن فرد پیرتر از سن واقعی خود شود و برای بسیاری از زنان این امر ناخوشایند است. اما با انجام جراحی لیفت سینه یا ماستوپکسی، می‌توانید شکل و اندازه سینه‌های خود را به شکلی که مطلوب و دلخواهتان است تغییر دهید.

درمان جراحی بزرگی سینه ها در خانم ها

افکار وسواس گونه درباره زیبایی صورت و اندام، بزرگی سینه ها در خانم ها و فکر کردن مداوم به اینکه «چه کار کنم تا ظاهر بهتری پیدا می کنم» باعث می شود افراد به طور بیمارگونه ای به دنبال مصرف داروهای متعدد، اعمال جراحی زیبایی، ورزش های سخت و… باشند. بخشی از این رفتارها به دلیل پایین بودن اعتماد به نفس و اینکه دیگران چه دیدی در مورد آنها دارند، رخ می دهد. درواقع این افراد برای سلامت خودشان به دنبال زیباتر شدن نیستند بلکه درمان بزرگی سینه ها را انجام می دهند تا در منظر عمومی خود را به نمایش بگذارند و دیدگاه های مثبت مردم را نسبت به خود جلب کنند. جالب اینکه هرچه جراحی های زیبایی بزرگی سینه ها در خانم ها را ادامه می دهند، باز هم به رضایت فکری نمی رسند و واقعیت وجودی خود را نمی پذیرند. کسانی که بیش از حد به وضعیت ظاهری شان اهمیت می دهند و افراطی و وسواس گونه به آن می رسند، اغلب از ابعاد دیگر زندگی تهی هستند. به همین دلیل شما کمتر می بینید که افراد باسواد و عالم یا افرادی که در اجتماع جایگاه مطلوبی دارند و به فکر و اندیشه مناسبی رسیده اند، وسواس گونه به ظاهرشان توجه کنند.

روش های درمان بزرگی سینه ها در خانم ها و کوچک کردن پستان بستگی به سایز آن و سلیقه بیمار دارد. معمولا اگر پستان خیلی بزرگ باشد از روش هایی در درمان بزرگی سینه ها در خانم ها استفاده می کنیم که بتوانیم حجم بیشتری از آن را برداریم؛ بنابراین نمی توان فرمول کلی برای همه افرادی که شرایط لازم برای کوچک کردن پستان را دارند تجویز کرد. پزشک متخصص درمان بزرگی سینه ها در خانم ها باید بیمار را ویزیت کند و براساس وضعیت بدنی، شکل پستان و جنس بافت آن روش جراحی متناسبی را برای درمان بزرگی سینه ها در خانم ها انتخاب کند.

تنها روش غیرجراحی درمان بزرگی سینه ها در خانم ها که می توانیم برای کاهش سایز به خانم هایی که پستان های بزرگی دارند توصیه کنیم، کاهش وزن است. صحبت کردن درباره عمل های زیبایی نباید به نحوی باشد که خانم ها را بدون اینکه مشکلی داشته باشند به انجام دادنشان ترغیب کند. گاهی سایز پستان ها واقعا نسبت به سایز بدن بزرگ تر است و ممکن است فرد را از نظر ظاهری اذیت کند. اگر خانمی واقعا نیاز به تغییر سایز پستان داشته باشد، باید با متخصص جراحی درمان بزرگی سینه ها در خانم ها صحبت کند و از او مشاوره بگیرد تا این کار به درستی انجام شود.

خواننده گرامی، پیشنهاد می شود مطلب درمان بزرگی سینه در مردان ” را جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عوامل مرتبط با بزرگی پستان ها در خانم ها مطالعه فرمایید.

منبع: پرشین پرشیا. روزنامه پزشکی ایران

دکتر منشادی
دکتر منشادی

فوق تخصص غدد،‌متابولیسم و رشد کودکان

دیگر مقالات

مشاوره رایگان افزایش طول آلت تماس و مشاوره