گردن درد مشکل نسبتا شایعی است که برای بعضی‌ها همه‌روزه اتفاق می‌افتد. اما خوشبختانه بسیاری از علایم درد گردن را می‌توان با حرکات کششی، تمرینات مقاوم‌سازی و حفظ حالات صحیح استقرار گردن کاهش داد یا کاملاً از بین برد و حتی بالاتر از همه اینها، گاهی می‌توان به همین ترتیب از بروز گردن‌درد جلوگیری کرد…

444555

گردن درد در هر جایی از بدن، از پشت گردن و پایین سر گرفته تا بالای شانه ها و کتف اتفاق می افتد. درد گردن تا قسمت بالای کمر یا بازوها قابل گسترش است. درد باعث محدودیت حرکتی در ناحیه گردن و سر می شود. درد گردن بیماری شایعی است، مخصوصا در بین افراد بالاتر از ۵۰ سال. در اغلب موارد گردن درد با فعالیت هایی که باعث کشیدگی گردن می شود، بوجود می آید. دولا دولا راه رفتن، رنگ گردن سقف یا خوابیدن با چرخاندن گردن و آرتروز گردن از عواملی هستند که باعث بوجود آمدن این درد می شود. این فعالیت ها منجر به کشیدگی گردن، در رفتگی یا اسپاسم عضلات گردن می شود.

شما در ناحیه گردن خون خشکی یا درد شدید را احساس می کنید. ممکن است گردن درد با سردرد و سرگیجه نیز همراه باشد. ممکن است نتوانید به آسانی سر و گردن خود را حرکت دهید یا بچرخانید. در صورتی که فشاری بر ریشه عصب نخاعی وارد شود، دردی را تجربه می کنید که تا دست شما یا قابل گسترش است. ممکن است احساس گزگز دست، بی حسی، کرختی یا ضعف کنید. نوع درمان گردن دردی که نیاز دارید به علت بروز درد، که ناشی از فعالیت  آسیب دیدگی یا بیماری دیگر می تواند باشد، بستگی دارد.

راه هایی برای رفع گردن درد

اگر دچار گردن دردید، راه‌های زیر می‌تواند برای بهبود و رفع گردن درد به شما کمک کند:
 استراحت کردن
اگر به گردن درد مبتلا شده‌اید دراز بکشید و به ماهیچه‌های گردنتان استراحت دهید. از بالش بلند یا خیلی سفت استفاده نکنید.
 تکه‌های یخ
گذاشتن تکه‌های یخ روی محل درد حتما به  رفع  گردن درد شما کمک می‌کند . چند قطعه یخ را در کیسه فریزر بگذارید و روی گردنتان قرار دهید. هر ۱۵ دقیقه این کار را تکرار کنید.
 گرم کردن گردن

اگر احساس می‌کنید عضلات گردنتان سفت شده و گرفته است، آن را گرم کنید. گرما باعث نرم شدن عضلات گرفته می‌شود و به رفع و بهبود گردن درد کمک می کند.

دوش آب گرم راه خوبی برای این کار است اما به یاد داشته بشید که این کار را برای طولانی مدت انجام ندهید، زیرا باعث تشدید گردن درد می‌شود.
طرز صحیح نشستن
اگر در محیط کارتان به طور مداوم پشت میز کامپیو‌تر نشسته‌اید و به صفحه آن خیره شده‌اید، سعی کنید ارتفاع صندلی را به درستی تنظیم نمایید و هر چند وقت یک بار به خودتان استراحت دهید تا ازگردن درد پیشگیری کنید
 ماساژ
ماساژ گردن می‌تواند به گرفتگی عضلات گردن  و به بهبود و رفع گردن درد کمک کند.
کاهش وزن
اضافه وزن به تمام ماهیچه‌ها از جمله ماهیچه گردن فشار می‌آورد و می تواند باعث بروز گردن درد شود.
حفظ آرامش
اعصاب روی گرفتگی گردن و گردن درد بسیار موثرند. سعی کنید استرس را از خود دور کنید و اگر علت آن را نمی‌دانید سعی کنید آن را بیابید.

به یاد داشته باشید که خودتان می‌توانید محیطی آرام ایجاد کنید. به جایی خلوت و بی‌سر و صدا بروید و دراز بکشید. سعی کنید با فکر خود به تمام اعضای بدنتان آرامش دهید انجام این کار در رفع گردن درد موثر است .
ترک عادات غلط
اگر عادت دارید در اتومبیل بخوابید و یا اینکه تلفن را بین گردن و شانه‌هایتان نگه دارید مطمئن باشید که دچار مشکل گردن درد می‌شوید. عادات بدی که به گردنتان فشار می‌آورند را همین امروز ترک کنید تا از بروز گردن درد پیشگیری کنید.
تشک طبی
اگر هر روز صبح با گردن درد بیدار می‌شوید، تشکتان ایراد دارد و باید آن را عوض کنید. بالش شما نیز نباید خیلی سفت و یا خیلی نرم باشد.

از سری مطالب پزشکی عمومی و غیر تخصصی سایت (اطلاعات  عمومی و غیر تخصصی پزشکی برای افزایش دانش سلامت  و اطلاعات عمومی پزشکی بازدیدکنندگان)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس و مشاوره