چاقی در زنان

post_image

توانایی زنان برای کنترل اشتها در برابر غذاهای مورد علاقه‌شان کمتر از مردان است. مطالعات رفتاری نشان می دهد زنان بیشتر از مردان مستعد پرخوری در دوران استرس‌های روحی و یا دیدن غذاهای خوشمزه هستند.

تفاوت در هورمون های جنسی را عامل موثری در بروز این تفاوت است. وقتی که زیاد و بد غذا بخورید، چربی‌ها دور شکم شما را می‌گیرند و چاق نشان‌تان می‌دهند.

راهکارهای تناسب اندام در خانم ها

برای حل این مشکل چند کار ساده باید انجام دهید:

  • ورزش برای تناسب اندام خانم ها

۳ بار در هفته به مدت ۳۰ دقیقه یک ورزش استقامتی انجام دهید برای مثال دو، پیاده‌روی تند، شنا، دوچرخه‌سواری، ایروبیک، بدن‌سازی و…. را امتحان کنید.

  • کاهش مصرف قند و شیرینی در رژیم غذایی روزانه برای تناسب اندام

قندهای زود جذب مانند قند شیرینی و شکلات یا سودا و گلوسیدها سبب ترشح انسولین در خون و جذب چربی می‌شود. بهتر است قندهای دیر جذب مانند قند موجود در غلات برنج را مصرف کنید.

  • ماساژ و تناسب اندام در خانم ها

برخی از افراد وقتی کالری بیش‌ از حد مصرف می‌کنند از ناحیه ران و باسن چاق می‌شوند و بعضی دیگر از ناحیه شکم. در کنار انجام فعالیت‌های ورزشی و رژیم غذایی، ماساژ را نباید فراموش کنید. ابتدا درجهت عقربه‌های ساعت، قسمت چاق را هل دهید، بعد به آرامی تمامی نقاط روی آن را نیشگون بگیرید و در نهایت آن را ورز دهید.

منبع: سیمرغ



دکتر سید حسین دهقان منشادی
فوق تخصص غدد و متابولیسم-رشد کودکان
آدرس : تهران خ شریعتی، متروی شریعتی، جنب حسینیه ارشاد، کوچه ارشاد، پلاک ۱، طبقه ۳، واحد ۲۱







روش های افزایش قد

درمان کوتاهی قد

Print Friendly, PDF & Email
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *