پیشگیری از حمله قلبی در بیماران دیابتی

۲۵ درصد از دیابتی هایی که دچار حمله قلبی می شوند، این حملات را بدون درد خواهند داشت. این نوع حملات قلبی را “حمله قلبی ساکت” می نامند. اهمیت این نوع حمله قلبی، علاوه بر نداشتن علائم واضح درد که می تواند به یک باره به صورت اورژانس در آید، آن است که این بیماران، پنج برابر بیشتر از سایر بیماران دیابتی می توانند حمله مجدد قلبی را تجربه نمایند.

بهترین راه برای پیشگیری از بیماری قلبی این است که به خوبی از خودتان و بیماری دیابت تان مراقبت کنید:

• تا جایی که مقدور است قند خون تان را در حد طبیعی نگه دارید.
  • اگر لازم است فشار خون تان را با دارودرمانی کنترل کنید. فشار خون مناسب برای افراد دیابتی فشار خون کمتر از ۱۳۰ بر روی ۸۰ می باشد.
  • سطح کلسترول خون تان را در حد مناسب نگه دارید، ممکن است برای نیل به این مقصود به دارودرمانی نیاز داشته باشید.
  • اگر چاق هستید و یا اضافه وزن دارید، وزنتان را کم کنید. کاهش کمتر از ده درصد از وزنتان در پیشگیری از حملات قلبی موثر است.
  • با دکترتان مشورت کنید که آیا می باید روزانه آسپیرین مصرف کنید و یا خیر.
  • فعالیت بدنی منظم داشته باشید.
  • از یک رژیم غذایی سالم که حاوی کربوهیدرات های پیچیده و پر فیبر به جای مواد قندی ساده می باشد، استفاده نمایید. علاوه بر این میزان نمک و چربی به ویژه چربی های اشباع را محدود نمایید.
  • سیگار را ترک نمایید. سیگار در افزایش مقاومت به هورمون انسولین و نیز افزایش خطر ابتلا به دیابت و به ویژه خطر حمله قلبی موثر می باشد.

منبع: رژیم درمانی نوین

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.