ورزش مناسب برای افراد دیابتی

post_image

افراد دیابتی باید کارت هویت بیماری خود را همراه داشته باشند تا در صورت بروز نشانه‎های غیرطبیعی هنگام حرکات ورزشی ، دیگران از مشکل آنها مطلع شوند. میزان قندخون در طول ورزش و بعد از آن را کنترل کنند. همچنین یک وعده کربوهیدرات سریع الاثر (مانند آب نبات) همراه داشته باشند و از عرق کردن بیش از حد و در نتیجه از دست رفتن مایعات بدن خودداری کنند و جوراب و کفش مناسب استفاده نمایند.

افراد دیابتی باید قبل، در حین و به دنبال انجام حرکات ورزشی، با توجه به شدت و نوع فعالیت بدنی، مواد قندی اضافه مصرف کنند و در صورت انجام ورزشهای سنگین مثل کوهنوردی و ورزشهای بیش از یک ساعت، میزان انسولین تزریقی را تا ۴۰% ـ ۳۰% کاهش دهند.

برنامه ورزشی مناسب برای افراد دیابتی

  • ورزش از نوع هوارسان ( آئروبیک )باشد.
  • حرکات ورزشی به آهستگی شروع ‎شوند.
  • هر هفته ۵ ـ ۳ بار حرکات ورزشی انجام شود.
  • هرجلسه ورزش شامل: ۱۰ ـ ۵ دقیقه گرم کردن بدن با حرکات خم و راست شدن و نرمش، ۳۰ ـ۲۰ دقیقه ورزشهای هوارسان با میزان مشخص افزایش ضربان قلب ( ۷۵% ـ ۶۰% حداکثر ضربان قلب) و ۲۰ ـ ۱۵ دقیقه ورزشهای سبک و نرمش برای سردکردن اندام باشد.

حداکثر ضربان قلب در خانمها= سن ـ ۲۲۰ وحداکثر ضربان قلب در آقایان = (سن) ۵۰% ـ ۲۰۵

منبع: خیریه دیابت طبرستان



دکتر سید حسین دهقان منشادی
فوق تخصص غدد و متابولیسم-رشد کودکان
آدرس : تهران خ شریعتی، متروی شریعتی، جنب حسینیه ارشاد، کوچه ارشاد، پلاک ۱، طبقه ۳، واحد ۲۱







روش های افزایش قد

درمان کوتاهی قد

Print Friendly, PDF & Email
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *