هورمون رشد برای افزایش قد

[sbu_post_image]

اثرات متعددی از هورمون رشد بجز ایجاد رشد قدی شناخته شده است و به نوعی بسیاری از خصوصیات جوانی مثل زیادی انرژی، روحیه، قدرت بدنی و حتی استحکام استخوان‌ها با سلامت این هورمون در ارتباط است. وقتی این هورمون کم می‌شود، عضلات تحلیل می‌رود و چربی جای آنها را می‌گیرد؛ این همان روندی است که در همه انسان‌ها به موازات افزایش سن رخ می‌دهد.

کمبود هورمون رشد در بزرگسالان علائم و عوارض دیگری هم دارد؛ از جمله این‌که آترواسکلروز که بسته‌شدن تدریجی رگ‌هاست، تسریع می‌شود. کاهش اعتماد به‌نفس و افت روحیه عمومی و نداشتن هیجان و انرژی نیز از عوارض کمبود هورمون رشد است.

در واقع یک فرد شصت ساله با کمبود شدید هورمون رشد طی ده سال، شرایط فیزیولوژیک یک فرد نود ساله را می‌یابد و عملا کیفیت و کمیت زندگی‌اش فنا می‌شود.

ورزش های مناسب برای افزایش قد

انجام ورزش های کششی روزمره مثل نرمش های بدنسازی روزانه، تاثیر مستقیمی بر روی ترشح هورمون رشد دارند.مطالعات جدید نشان می دهند که مقدار و دفعات ترشح هورمون رشد با فعالیت ورزشی شدید مرتبط می باشد. بعد از فعالیت ورزشی شدید هورمون رشد بیشتری در بدن آزاد می شود.

برای اینکه شما بیشترین بهره را از فعالیت ورزشی بدست آورید، باید مطمئن باشید که مدت و شدت فعالیت ورزشی شما برای ایجاد پاسخ مناسب ( تحریک هیپوفیز قدامی برای ترشح هورمون رشد ) کافی است. ورزش های بی هوازی شدید و پیاده روی به مدت حداقل30-20 دقیقه باید انجام شود. ورزش های کششی خاصی وجود دارد که ممکن است تا حدی باعث آزاد شدن هورمون رشد شوند. با انجام حرکات کششی که مستلزم کار گروهی ماهیچه ها می باشد، شدت فعالیت ورزشی بالا می رود و به دنبال آن غده هیپوفیز قدامی مجبور می شود که هورمون رشد بیشتری آزاد نماید. شرکت در فعالیت های ورزشی هوازی شدید نیز می تواند باعث افزایش ترشح هورمون رشد شود.

منبع: تبیان

دکتر منشادی
دکتر منشادی

فوق تخصص غدد،‌متابولیسم و رشد کودکان

دیگر مقالات

مشاوره رایگان افزایش طول آلت تماس و مشاوره