نرمش های ساده و اساسی کمر

 نرمش های ساده کمر کدامند

در زیر نرمش های ساده و اساسی کمر توضیح داده میشود

351_orig

چرخش لگن Pelvic tilt

به پشت بخوابید و دست هایتان را روی شکم  خود قرار دهید. زانو ها را خم کرده و کف پا ها را روی زمین قرار دهید.  عضلات شکم خود را منقبض کنید بطوریکه کمر شما به کف زمین فشرده شود. این  وضعیت را پنج ثانیه حفظ کرده و سپس عضلات را شل کنید.

بعد از چند ماه نرمش که عضلات شما  قویتر شد با منقبض کردن عضلات شکم و لگن، باسن خود را از زمین بلند کنید  بطوریکه زانو و لگن و شانه های شما در یک خط صاف قرار بگیرند. به اندازه سه  بار نفس کشیدن عمیق در همین وضعیت مانده و سپس به آرامی به حالت اول  برگردید.

چرخش تنه Lower trunk rotation

به پشت بخوابید. زانو ها را خم کرده و کف پا ها را روی زمین قرار دهید. در  حالیکه شانه های خود را بطور ثابت و بدون حرکت روی زمین نگه داشته اید به  آرامی زانو های خود را تا آنجا که میتوانید به سمت چپ خم کنید. سپس به  آرامی زانو های خود را تا آنجا که میتوانید به راست خم کنید.

 1067_orig

                  چرخش تنه       

                   357_orig                

  چهار دست و پا

 

چهار دست و پا Cat and camel

هر دو زانو و کف هر دو دست خود را  روی زمین بگذارید. اجازه بدهید شکم شما به پایین بیفتد و کمر به طرف پایین  قوس بردارد. ۵ ثانیه در این حالت مانده و سپس دوباره کمر خود را صاف کنید و  ۵ ثانیه در همین حال بمانید. ۳ بار و هر بار ۱۰ مرتبه این کار را انجام  دهید

از سری مطالب پزشکی عمومی و غیر تخصصی سایت (اطلاعات  عمومی و غیر تخصصی پزشکی برای افزایش دانش سلامت  و اطلاعات عمومی پزشکی بازدیدکنندگان)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس و مشاوره