موهای زائد در زنان

[sbu_post_image]

موهای زاید در زنان مشكل نسبتا شایعی است كه گهگاه عوارض روانی هم به دنبال دارد. حتماً شما نیز در میان اطرافیانتان با خانم‌هائی كه در صورتشان موهای ضخیم و سیاه رنگ وجود دارد، رو به رو شده‌اید.

اصلا شاید خود شما یكی از كسانی باشید كه با این مشكل مواجه هستند. اگر این طور است باید به اطلاعتان برسانم كه شما تنها نیستید، چون خانم‌های زیادی وجود دارند كه با این مشكل مواجهند و تعداد آنها به طور شگفت انگیزی رو به افزایش است.
اكثرخانم‌هائی كه با این مشكل مواجهند، چون از ظاهرشان ناراضی هستند، قبل از اینكه علت اصلی ایجاد این وضعیت را پیدا كنند، به انواع و اقسام داروها و روش‌های درمانی دردناك و غیر دردناك متوسل می‌شوند. اما چون در بسیاری از موارد علت اصلی برطرف نشده، پس از مدت كوتاهی همه چیز به حالت اول باز می‌گردد.

به هر حال از آنجا كه هر دردی درمانی دارد این مشكل نیز قابل درمان و كنترل است و برای معالجه آن راه های گوناگونی وجود دارد. مثلا روش های موضعی مختلفی وجود دارد كه بیشتر خانم ها با آنها آشنایی دارند. استفاده از موچین، تراشیدن، موم ها و موبرهای شیمیایی، سفیدكننده ها و رنگ برها از روش های موضعی سنتی هستند.

منبع: علمی

دکتر منشادی
دکتر منشادی

فوق تخصص غدد،‌متابولیسم و رشد کودکان

دیگر مقالات

مشاوره رایگان افزایش طول آلت تماس و مشاوره