ﺍﻏﻠﺐ ﺑﻴﻤﺎﺭﺍﻥ پس از مدت کوتاهی (معمولا روز بعد از عمل دیسک گردن) قابل ترخیص ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﭘﺰﺷﮏ ﺩﺳﺘﻮﺭﺍﺕ ﻻﺯﻡ ﺭﺍ ﺑﻪ بیماران برای برگشت به ﺯﻧﺪگی ﻣﻌﻤﻮﻝ بعد از عمل دیسک گردن ﺩﺭ ﻫﻨﮕﺎﻡ ترخیص می دهد. ﮔﺎهی ﺑﺮﺍی برگشت ﺑـﻪ ﻓﻌﺎﻟﻴﺘﻬﺎی ﻗﺒلی ﻧﻴﺎﺯ ﺑﻪ ﻓﻴﺰﻳﻮﺗﺮﺍپی ﺍﺳﺖ ﺍﻣﺎ در اغلب موارد می توان با ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻭﺭﺯﺵ ﻭ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﺗﺪﺭﻳجی ﻓﻌﺎﻟﻴﺘﻬﺎ ﺑﻪ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﻣﻄﻠﻮﺏ بعد از عمل دیسک گردن ﺭﺳﻴﺪ.

بعد از عمل دیسک گردن ﺩﺭ ﺭﻓﻊ ﺩﺭﺩ ﻭ ﺿﻌﻒ ﺩﺳﺖ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﻮﻓﻖ ﺍﺳﺖ اما در مواردی که ﺩﺭﺭﻓﺘگی ﺩﻳﺴﮏ گردن ﺑﺎ ﺁﺭﺗﺮﻭﺯ ﺳﺘﻮﻥ ﻓﻘﺮﺍﺕ ﮔﺮﺩﻥ ﻫﻤﺮﺍﻩ باشد ممکن است ﻣﻘﺪﺍﺭی ﺍﺯ ﺩﺭﺩ ﮔﺮﺩﻥ ﺑﺎقی ﺑﻤﺎﻧﺪ. ﺍﻏﻠﺐ ﺑﻴﻤﺎﺭﺍﻥ ﺑﻪ درمان دیسک گردن توسط جراحی ﭘﺎﺳﺦ ﺧﻮبی می ﺩﻫﻨﺪ، ﺍﻣﺎ عمل دیسک گردن نیز ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺩﻳﮕﺮ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺟﺮﺍحی ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺑﺎ ﻋﻮﺍﺭضی ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﺎﺷﺪ.

2014_08_05_13_08_05

عوارض عمل دیسک گردن

ﻋﻮﺍﺭﺽ عمل دیسک گردن ﺷﺎﻣﻞ ﺧﻮﻧﺮﻳﺰی، ﻋﻔﻮﻧﺖ، ﺁﺳﻴﺐ ﺑﻪ ﺭﻳﺸﻪ ﻋﺼبی ﻭ ﻧﺨﺎﻉ ﺍﺳـﺖ.

امروزه با پیشرفت در روش های بیهوشی، جراحی و به خصوص استفاده از میکروسکوپ ﺍﺣﺘﻤﺎﻝ ﻋﻮﺍﺭﺽ عمل دیسک گردن ﺑﺴﻴﺎﺭ ﮐﻢ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.

مراقبتهای بعد از عمل دیسک گردن

توجه: دستوراتی را که ملاحظه می‌کنید دستورات عمومی  برای رفع علائم دیسک گردن بعد از عمل است. ممکن است رعایت نکات دیگری برای شما لازم باشد که در آن صورت در هنگام ترخیص به شما گفته خواهد شد.

۱- بیماران باید تا زمان اولین ویزیت بعد از عمل دیسک گردن ، گردن بند طبی نوع سخت داشته باشند. این گردن بند باید به صورت شبانه روزی بسته شود.

۲- بیماران بعد از عمل دیسک گردن نیاز به استراحت مطلق در بستر ندارند.

۳- از آنجا که عمل دیسک گردن از جلوی گردن انجام شده است، بیمار ممکن است هنگام بلع غذا احساس درد در گلو و مری بکند، لذا توصیه می شود در روزهای اول بعد از عمل دیسک گردن رژیم غذایی محدود به مایعات شود. با کم شدن درد می توان از غذاهای نرم و پس از آن از غذای معمولی استفاده شود.

۴- در صورتی که از پانسمان ضد آب استفاده می‌کنید از روز بعد از عمل دیسک گردن می توانید استحمام کنید.

۵- از روز چهارم بعد از عمل دیسک گردن می توانید به شکل معمول استحمام کنید و شستشوی محل جراحی بلامانع است. اما پس از استحمام کاملا محل عمل دیسک گردن را خشک نموده و سپس پانسمان کنید. برای خشک کردن محل عمل دیسک گزدن از وسایل گرم کننده مانند سشوار استفاده نکنید.

۶- داروهای شما بعد از عمل دیسک گردن به تعداد لازم نسخه شده‌اند. دقت کنید که داروها را به تعدادی که تجویز شده‌اند از داروخانه تحویل بگیرید. برخی از داروها قبل از روز ویزیت تمام خواهند شد. تکرار آنها لازم نیست.

۷- ممکن است در روزهای بعد از عمل دیسک گردن دردهایی را شبیه به دردهای قبل از عمل دیسک گردن حس کنید. نگران این دردها نباشید.

۸- در صورت بروز هرگونه عارضه دارویی با پزشک خود تماس بگیرید.

از سری مطالب پزشکی عمومی و غیر تخصصی سایت (اطلاعات  عمومی و غیر تخصصی پزشکی برای افزایش دانش سلامت  و اطلاعات عمومی پزشکی بازدیدکنندگان)

Print Friendly