محرک های جنسی گیاهی

[sbu_post_image]

علیرغم مخالفت کمپانی های داروسازی و بی اهمیت جلوه دادن داروهای گیاهی در چند دهه گذشته، توجه بسیاری به گیاهان محرک جنسی جلب گردیده است. بشر در طول تاریخ به دنبال گیاهان معجزه گر در افزایش توانایی و تمایلات جنسی بوده است. در هر جامعه و فرهنگ نوع به خصوصی از گیاهان مورد استفاده قرار می گیرند و نوع گیاهان در مناطق جغرافیایی به خصوصی اثر بیشتری دارند.

در امریکای جنوبی وقتی فرد سالمند و یا میانسالی احساس از دست دادن تمایلات و توانایی جنسی می کند مصرف گیاهی به نام Plychopetalum Olacoides پیشنهاد می گردد و در صدها سال گذشته افراد امریکایی مستقر در امریکای جنوبی از آن بهره مند گردیده اند. این گیاه به نام Muira Puama نیز مشهور است

گیاه دیگری که در غرب آفریقا در کشور کامرون مورد استفاده قرار می گیرد از درختی به نام Pausinstalia Yohimbe به دست می آید و نام آن یوهیمبین است. این ماده در هزار سال گذشته در آفریقا مورد مصرف بوده و طرفداران داروهای گیاهی این گیاه را معجزه گر معرفی می کنند. بنا بر تحقیقات مختلف مصرف این گیاه می بایستی به مدت 2 تا 3 هفته انجام گردد تا نتایج لازم مشاهده گردد. افراد مبتلا به فشارخون بالا و یا بیماری قلبی باید قبل از استفاده از این دارو با پزشک خود مشاوره نمایند.

پتاسیم موجود در میوه ها مانند موز نه تنها باعث نرمال شدن ضربان قلب می گردد بلکه باعث افزایش تمایلات و توانایی جنسی می گردد. پیاز مخصوصاً به صورت خام حاوی میزان قابل ملاحظه روی است و چنانچه باعث آزار معده و روده نگردد، بسیار مفید است. مانگو و کلیه میوه های مناطق حاره در بعضی افراد ثمربخش است.

محرکهای جنسی در طب سنتی ایران

بعضی مواد غذایی و گیاهان را برای افزایش تمایل و توانایی جنسی معرفی کرده اند که به طور مختصر بعضی از این مواد و گیاهان معرفی می شوند.

تخم خیار سبز

جوزبویا

نارگیل

تخم خیار چنبر

حب صنوبر

ریشه جین سینگ

تخم پیاز

شقاقل

قوازجان

بادام شیرین

بهمن سرخ و سفید

هل غراب

شلغم

کندر

هفت ادویه هندی

آب نخود

مغز تخم خربزه

باریچه

کلم

خارخاسک

گوشت خروس

ترنجبین

سنبل طیب

مایه پنیر

سمنو

مشک، عود، عنبر

پستان گاو و گوسفند

پیاز سفید

زعفران

غذاهای صدف دار

تخم تره تیزک

زیره سیاه

ماهی خاویار

خشخاش

کهربا

هشت پای دریایی

پسته و فندق

هلیله سیاه

گوشت کوسه ماهی

مصطکی رومی

مویز

گوشت انواع ماهی ها

صمغ عربی

مغز گردو

گنجشک

کتیرای پیچ

آب پیاز که با عسل خوشایند شود

ماهی سمنقور

زنجبیل

مارچوبه

غذاهای محرک جنسی غیر گیاهی

درطول تاریخ مردان بیضه های حیوانات اهلی و غیر اهلی را در افزایش توانایی و تمایلات جنسی مورد استفاده قرار داده اند. بیضه های حیوانات حاوی میزان زیادی هورمون تستوسترون می باشد. در بیضه حیوانات اهلی( گوسفند، بز، گاو) مواد مختلفی وجود دارد که باعث تحریک و تولید هورمون های استروئیدی در مردان می گردد. بافت ها و عصاره بافت بیضه ها حاوی موادی است که تولید تستوسترون را تحریک می کند.

صدف دریایی، ماهی، روغن ماهی، و غذاهای دریایی دیگر هم به عنوان غذاهای محرک جنسی در بعضی از فرهنگ ها معرفی می گردند. میزان بالای روی و امگا-3 عوامل محرک جنسی معرفی گردیده اند. مصرف شیر کم چرب که حاوی ویتامین D باشد، کمبود کلسیم را جبران کرده و کمک موثری در کاهش پوکی استخوان و افزایش تمایلات جنسی دارد. چنانچه نسبت به شیر حساسیت دارید مصرف ماست کم چرب و شیر کم چرب می تواند جانشین شیر گردد.

آشنایی با سایر روش های درمان ناتوانی جنسی (کلیک کنید)

منبع: کتاب ناتوانی جنسی در مردان

دکتر منشادی
دکتر منشادی

فوق تخصص غدد،‌متابولیسم و رشد کودکان

دیگر مقالات

مشاوره رایگان افزایش طول آلت تماس و مشاوره