روش جدید پیش بینی رشد و افزایش قد

[sbu_post_image]

بسیاری از پدر و مادرها علاقه مندند میزان قد فرزند خود را در بزرگسالی بدانند. با محاسبه ساده تاریخ تولد و اندازه گیری ابعاد بدن می توان طول قامت کودک را در بزرگسالی پیش بینی کرد.

سال هاست افراد از میانگین قد والدین برای پیش بینی قد کودک در بزرگسالی استفاده می کنند. اما در روش جدید پیش بینی رشد قدی کودکان، اولین گام محاسبه میزان بلوغ کودک است. یعنی کودک تا اوج بلوغ خود که ۹۲ درصد قد نهایی خود را به دست آورده است چند سال فاصله دارد. با استفاده از سن، جنسیت، وزن، قد کودک در حالت نشسته و ایستاده می توان این عدد را به دست آورد. کودکان براساس بلوغ به سه دسته بلوغ زودرس، دیررس، یا معمولی تقسیم بندی می شوند.

گام بعدی، محاسبه مقدار رشد باقی مانده تا زمانی که کودک به قد بزرگسالی خود برسد است. بعد از آن، قد دوران بزرگسالی با افزودن قد کودک در موقع اندازه گیری به قد پیش بینی شده دوران بزرگسالی پیش بینی می شود.

این شیوه فقط برای دختران ۸ تا ۱۶ ساله و پسران ۹ تا ۱۸ ساله و در صورتی که طول قامت فرد در حالت نشسته و ایستاده به درستی اندازه گرفته شده باشد، نتیجه بخش است.

ارتباط افزایش قد با تغذیه مادر در بارداری

رشد و نمو کامل جنین رابطه تنگاتنگی با تغذیه مادر داشته و تامین نیازهای او با دریافت مواد مغذی مادر مرتبط است، مادران باردار باید برای رشد همه جانبه کودکشان، علاوه بر استفاده از مواد حاوی ریزمغذی‌های اساسی، مواد غذایی حاوی اسید فولیک را نیز در رژیم غذایی خود بگنجانند. همچنین مادران باید در دوران بارداری و شیردهی علاوه بر استفاده از سبزیجات و میوه‌های تازه از موادی که حاوی “گلوتاتیون” هستند نیز استفاده کنند. گلوتاتیون یک ترکیب پروتئینی کوچک است که از سه آمینواسید سیستئین، اسید گلوتامیک و گلیسین ساخته شده‌ و آنتی‌اکسیدان اصلی و عمده در بدن است. آنتی اکسیدان‌ها بدن را در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند و باعث می‌شوند تا مصرف اکسیدان‌هایی نظیر چربی‌ها توسط مادر تاثیر سویی بر جنین نداشته باشد.

جهت آشنایی با روش های افزایش قد کودکان، اینجا را کلیک کنید.

منبع: افکار نیوز. ویستا

دکتر منشادی
دکتر منشادی

فوق تخصص غدد،‌متابولیسم و رشد کودکان

دیگر مقالات

مشاوره رایگان افزایش طول آلت تماس و مشاوره