درمان نرمی استخوان

علائم نرمی استخوان

مهم ترین آن ها عبارت هستند از خواب آلودگی، شلی و ضعف عضلانی، تاخیر در رشد، پای پرانتزی و مچ دست کلفت و در موارد شدید ممکن است شکل قفسه ی سینه ی بچه تغییر کند.

تشنج هم از دیگر علائم حالات شدید بیماری است که پزشک معالج بعد از معاینه ی بیمار، از رادیوگرافی استخوان ها و آزمایشات خون برای کمک به تشخیص استفاده می کند.

کودکان مبتلا به نرمی استخوان بیشتر از سایر کودکان مستعد به شکستگی استخوان می ‌باشند.

مشکلات بهداشتی دندان شامل نقص در ساختمان دندان‌ ها، افزایش پوسیدگی دندان ‌ها و تاخیر در فرم‌گیری دندان‌ ها در کودکان مبتلا به این بیماری دیده می شود.

دردهای مبهم استخوانی به همراه دردهای موضعی بر روی استخوان ‌های ستون مهره، لگن و پاها و همچنین کاهش قدرت عضلانی که خود باعث اختلال در راه رفتن می ‌گردد. از دیگر علائم این بیماری است.

روش درمان راشیتیسم

درمان این بیماری با تجویز کلسیم و ویتامین D است. معمولا چند ماه طول می کشد تا وضعیت بیمار به حد طبیعی برسد. بسیاری از تغییر شکل های اندام مانند پای پرانتزی با درمان دارویی خود به خود خوب می شوند. در حالات شدید تغییر شکل استخوان ها ممکن است برای درمان، به جراحی نیاز باشد.

با این حال بعضی تغییر شکل های استخوانی که در لگن یا قفسه ی سینه به وجود می آید و یا مشکلات قدی که برای بیمار به وجود آمده ممکن است برای همیشه برای وی باقی بمانند.

منبع: بیتوته            تبیان

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.