جراحی دیسک کمربا استفاده از لیزرو بدون عمل جراحی باز

عوارض جانبی و مشکلات لیزر درمانی:

از دید بسیاری از مردم حتی در این زمان لیزر چیزی جدید و خطرناک می باشد به این علت که ماهیت واقعی لیزر را نمی شناسند و یا به علت جدید بودن این روش آن را با اشعه رادیواکتیو اشتباه می گیرند. در لیزرهای فیزیوتراپی در صورتیکه اصولی و با دوز مناسب استفاده شوند فاقد عارضه جانبی بوده و هیچ خطری برای انسان ندارد.

موارد منع استفاده از لیزر

توصیه می شود که در بیماران زیر از استفاده از لیزر درمانی پرهیز شود.

• در خانمهای حامله لیزر در ناحیه شکم، کمر و لگن نبایستی استفاده شود.
  • بیماران سرطانی و در بدخیمی ها در ناحیه تومور استفاده از لیزر ممنوع می باشد.
  • بیماران دارای Pacemaker لیزر بر روی قفسه سینه استفاده نشود.
  • بیماران حساس به نور (Photosensitive)
  • مناطق نزدیک به چشم به خصوص در لیزرهای پر توان

Have-a-Back-Pain-Free-Day-mdn

فرایند لیزر درمانی

چنانچه جهت بیمار ( به طور مثال  بیماری دیسک کمر) جراحی دیسک کمر با لیزر  تجویز شود یا توسط پزشک معالج خود جهت لیزر درمانی ارجاع گردد، پس از معاینه و تعیین پروتکل مناسب و برنامه درمانی، جلسات لیزر درمانی شروع می کرد. زمان هر جلسه بین ۳۰-۵ دقیقه بسته به نوع لیزر و محل و علت مراجعه بیمار می تواند متفاوت باشد.

در این روش با استفاده از لیزرو بدون عمل جراحی باز و عوارض، عمل به صورت سرپایی انجام می شود.

این یکی از افتخارات ما محسوب می شود که این تکنولوژی را حدود ۴ تا ۵ سال است که وارد کشورکرده ایم و در حال حاضر این روش برای نزدیک به ۱۰۰ بیمار با نتیجه خوب و موفقیت آمیز انجام شده است.

بررسی ها نشان می دهد از هر ۱۰۰ هزار بیمار ۲ تا ۳ بیمار دچار عوارض مختصری می شوند. حال آن که اگراین عمل توسط پزشک با تجربه و متخصص لیزر انجام شود هیچ عارضه ای برای بیمار ایجاد نمی شود.

بنابراین استفاده از لیزر برای افراد دارای سن بالا یا کسانی که دیسک شان از بین رفته و در بیمارانی که دچار لقی مهره و حرکت آن هستند کاربرد ندارد.

همچنین در بیماران دچار عارضه و عارضه عصبی شدید، ضعف اندام و به شدت آسیب دیده نیزلیزردرمانی کاربرد ندارد.

در حقیقت این روش درمانی برای بیمارانی که ۶ هفته از دیسک و درد سیاتیک و گردن شان گذشته و به طبع انجام آب درمانی،فیزیوتراپی و به طور کلی دارو درمانی جواب نداده قابل استفاده است.

از سری مطالب پزشکی عمومی و غیر تخصصی سایت (اطلاعات  عمومی و غیر تخصصی پزشکی برای افزایش دانش سلامت  و اطلاعات عمومی پزشکی بازدیدکنندگان)