توصیه هایی به پسران در بلوغ

[sbu_post_image]

در دوران بلوغ بعضی از پسرها بعد از دیدن بدن دوستانشان نگران بدنشان می‌شوند. مثلاً پسرهای زیادی نگران عضله‌ای شدن بدنشان هستند. ممکن است پسرهایی را دیده باشید که عضلات سینه‌شان رشد کرده است. بعضی‌های دیگر شانه‌هایشان پهن شده و خیلی‌ها هم لاغر و نحیف به نظر می‌رسند.

نگرانی پسر ها از بلوغ جسمی

یادتان باشد که بلوغ با برنامه خودش اتفاق می‌افتد. پس جای هیچ عجله‌ای نیست و ممکن است رشد عضلات شما کمی دیرتر اتفاق بیفتد. شاید بد نباشد که برای کمک به بزرگتر شدن بدنتان کمی تمرینات بدنسازی انجام دهید. خیلی مهم است که بدانید که اگر به بلوغ رسیده باشید، این تمرینات عضلات شما را شکل می‌دهد اما عضله بیشتری برایتان درست نمی‌کند.

خوردن غذاهای مغذی و فعال بودن (مثل دوچرخه‌سواری کردن، شنا کردن و ورزش کردن) به شما کمک می‌کند بدنی قوی و متناسب داشته باشید. به وقتش وارد دوران بلوغ می‌شوید و می‌توانید عضله‌سازی هم بکنید.

اگر تصمیم به انجام تمرینات بدنسازی دارید، اول دکترتان را از موضوع باخبر کنید. ممکن است او توصیه‌هایی برای شما داشته باشد. اگر دکترتان اجازه انجام این تمرینات را به شما نداد، می‌توانید راه‌های دیگری برای ورزش کردن پیدا کنید.

منبع: پارسی طب

دکتر منشادی
دکتر منشادی

فوق تخصص غدد،‌متابولیسم و رشد کودکان

دیگر مقالات

مشاوره رایگان افزایش طول آلت تماس و مشاوره