تقویت قدرت باروری مردان با تغذیه

[sbu_post_image]

در سال های اخیر، خیلی از زوج ها باردار نمی شوند یا دیر باردار می شوند. حدود ۳۰ درصد این امر به مشکلات باروری در مردان مربوط است. ۳۰ درصد نیز در نتیجه مشکل باروری زنان است و باقی آن دلایل متفاوت دارد. اگر حدود ۳۵ سال سن دارید و یک سالی هست برای بچه دار شدن اقدام کرده اید اما هنوز هیچ خبری نیست، باید حتما به پزشک متخصص غدد و باروری مراجعه کنید. اگر مشکلات باروری در زن یا مرد باشد، بیشتر مواقع به راحتی برطرف می شود و خانم می تواند باردار شود.در ادامه شما را با تقویت قدرت باروری مردان با تغذیه آشنا می کنیم.

تغذیه و باروری در آقایان

تخم کدو برای تقویت قدرت باروری در مردان

زینک، یکی از مینرال های ضروری برای سلامت آقایان است. به خصوص وقتی پای تقویت قدرت باروری در مردان به میان می آید زینک می تواند بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و البته بد نیست بدانید تخم کدو یکی از منابع غنی این مینرال ضروری یعنی زینک محسوب می شود. در واقع زینک باعث بالا رفتن مقدار اسپرم می شود و به همین دلیل است که در جمع مینرال های مفید برای تقویت قدرت باروری در مردان قرار می گیرد بنابراین تخم کدویی که تا دیروز خوردن آن فقط از سر سرگرمی بود از امروز باید به عنوان یک ماده غذایی مفید برای آقایان جای ثابتی در برنامه غذایی آنها باز کند.

ویتامین c و افزایش قدرت باروری اسپرم ها

ویتامین C که اتفاقا به میزان فراوانی در مرکبات یافت می شود توانایی حرکتی و قدرت باروری اسپرم ها را بسیار بالا می برد. به این ترتیب آقایان باید حتما خوردن میوه هایی مانند لیموی ترش و شیرین، گریپ فروت و پرتقال را به طور منظم در رژیم های غذایی خود قرار بدهند تا مقدار ویتامین C دریافتی بدن خود را به حداکثر برسانند.

هویج و تقویت قدرت باروری مردان

هویج بیشترین تاثیر را بر تحرک و توانایی اسپرم‌ها و حرکت به سوی تخمک دارد.
رنگدانه‌های موجود در هویج که کاروتنوئید نام دارد، به قوی تر شدن باروری کمک می‌کند. این آنتی اکسیدان موجب خنثی شدن رادیکال‌های آزاد می‌شود که به غشای سلولی و DNA آسیب می‌رسانند.
سیب‌زمینی و خربزه موجب تقویت کیفیت و کمیت اسپرم می‌شود. هویج نیز عملکرد اسپرم را 6.5 تا 8 درصد افزایش می‌دهد. میوه‌های قرمز 8 تا 10 درصد با شکل طبیعی اسپرم مرتبط است. در مردان جوان میزان کاروتنوئید با فعالیت بیشتر اسپرم و لیکوپن موجود در سبزیجات با شکل بهتر اسپرم مرتبط است.

بهتر است بدانید در این بین موادغذایی هستند که ممکن است روی قدرت باروری افراد تاثیر نامطلوبی بگذارند. به خصوص اگر زوج ها برای بچه دارشدن برنامه ریزی کرده اند بهتر است از مصرف مرتب و مداوم این دست خوردنی ها پرهیز کنند. غذاهای کنسروی، شکر در مقدار بالا، مواد افزودنی صنعتی و الکل از جمله چیزهایی هستند که ممکن است روی قدرت باروری افراد تاثیر نامطلوبی بگذارند. همچنین خوردن نوشیدنی های کافئین دار بیش از حد طبیعی یعنی چیزی معادل بیش از ۳ فنجان در روز، می تواند تعادل املاح بدن را به هم بزند و چه بسا مشکلاتی را در باروری ایجاد کند.

آشنایی با نقش تغذیه در تقویت قدرت باروری (کلیک کنید)

مشاهده فیلم آموزشی درمان ناباروری (کلیک کنید)

منبع: دکتر سلام. آفتاب. ملت ایران

دکتر منشادی
دکتر منشادی

فوق تخصص غدد،‌متابولیسم و رشد کودکان

دیگر مقالات

مشاوره رایگان افزایش طول آلت تماس و مشاوره