تبلیغات ماهواره ای در رابطه با افزایش قد

[sbu_post_image]

اگر نسبت به همسالان خود کوتاه قدتر یا بلندقدتر هستید، نباید اعتماد به نفس خود را از دست بدهید. بهتر است روی نقاط قوت خود تأکید کنید. در ضمن اگر کوتاه قد هستید، شاید کفش های پاشنه دار بتوانند به شما کمک کنند. در ضمن ممکن است رشد شما با تأخیر مواجه باشد.

در این مورد پزشک متخصص غدد می تواند از آزمایش هایی استفاده کند که نشان می دهد آیا رشد شما نسبت به همسالانتان مدت بیشتری طول می کشد یا نه. بنابراین اگر در مقایسه با دیگر اعضای خانواده بیش از حد و به طور غیرطبیعی کوتاه قد یا بلندقد هستید، بهتر است با پزشک متخصص غدد صحبت کنید.

با توجه به این‌که افرادی که تمایل به افزایش قد دارند، بیشتر در سنین ۱۵ تا ۲۵ سال هستند، تحت تاثیر تبلیغات افزایش قد مانند برچسب، کفی، قرص، آمپول و… قرار می‌گیرند حال آنکه این روش‌ها از نظرعلمی تائید نشده‌اند.

در بازار محصولاتی به صورت قرص وجود دارد که گفته می شود حاوی هورمون رشد است. سازندگان این محصولات فقط وعده های توخالی می دهند، زیرا نمی توانیم هورمون رشد را به شکل قرص به بدن برسانیم. گذشته از این، در مواقع خاص پزشک متخصص غدد می تواند هورمون رشد تزریقی را تجویز کند، ولی استفاده طولانی مدت از آن می تواند مشکلاتی در پی داشته باشد. بنابراین استفاده دارویی از هورمون رشد، مستلزم تجویز پزشک و البته احتیاط است.

برای اطلاع از اعتبار علمی تبلیغات ماهواره ای برای افزایش قد، اینجا را کلیک کنید.

منبع: تبیان زنجان. بی بی سی فارس

دکتر منشادی
دکتر منشادی

فوق تخصص غدد،‌متابولیسم و رشد کودکان

دیگر مقالات

مشاوره رایگان افزایش طول آلت تماس و مشاوره