تاثیر ورزش و پیاده روی بر افزایش توانایی جنسی

[sbu_post_image]

پیاده روی و ورزش های آرام مانند شنا و تنیس و هر گونه فعالیت فیزیکی که سبب شود ضربان قلب بالا برود و سبب ناراحتی قلبی نگردد (بیماران قلبی و یا مبتلا به سکته باید با پزشک معالج خود مشاوره نمایند) می تواند در افزایش تمایلات و توانایی جنسی موثر واقع گردد.

علیرغم اینکه سالمندان به نوعی دچار دردهای مختلف هستند و یا به دلیل تنبلی مایل به انجام حرکت های جسمی نیستند، آگاهی از تاثیر ورزش پیاده روی بر افزایش تمایلات  جنسی ممکن است بتواند سبب تحرک در آنها گردد. اگر فردی توانایی یک ساعت شنا داشته باشد و یا بتواند روزانه 8 کیلومتر پیاده روی کند نه تنها دچار چاقی نمی شود بلکه بسیاری از مسایل بیمارگونه که از آنها رنج می برد را می تواند درمان کند. حرکات ورزشی و پیاده روی و شنا سبب شادابی و کاهش افسردگی می گردد و هر چه فرد شاداب تر باشد میل جنسی در او افزایش می یابد. چنانچه سالمند دچار پا درد یا کمر درد است شنا هم برای افزایش تمایلات و توانایی جنسی او مفید است و هم می تواند سبب کاهش دردهای وی شود.

لازم به ذکر است که حرارت زیاد در حمام های سونا و شبیه آن می تواند سبب ناتوانی جنسی گردد. از آنجایی که حرارت زیاد سبب کم کاری بیضه ها در تولید اسپرم می گردد، کسانی که به جای ورزش به حمام سونا می روند(خشک و تر) و ساعت ها در آنجا می نشینند و تعرق زیاد می کنند و میزان قابل ملاحظه ای از آب بدن خود را از دست می دهند، نه تنها احتمال سکته قلبی و مغزی را افزایش می دهند بلکه سبب کاهش تمایلات جنسی و توانایی جنسی در خود می شوند. بعضی افراد قبل از رفتن به حمام سونا خود را وزن می کنند و بعد از خروج از حمام میزان کاهش وزن خود را اندازه می گیرند. سپس برای صرف کله پاچه و جبران کاهش وزن(آب از دست رفته) به طباخی مراجعه می کنند آنان در واقع آب بدن را از دست داده و چربی و کلسترول را جایگزین آن می کنند!

برای افزایش توانایی جنسی، بیضه ها باید در معرض هوای سرد قرار می گیرند و یا لااقل در درجات پایین تر از بدن قرار گیرند.

مطلب قابل ذکر دیگر کنترل در کمیت میزان مصرفی غذا و ساعات مصرف غذا می باشد هرچه میزان بیشتری غذا تناول گردد خون بیشتری برای هضم فیزیکی غذا در اطراف معده لازم است و از آنجایی که نعوظ نتیجه جمع شدن خون در آلت است نتیجتاً درصد کمتری خون برای نعوظ در دسترس است و اسفنکترهای پروستاتی و سایر اسفنکترها به دلیل کمبود خون در دسترس منی را آزاد کرده و انزال سریعتر انجام می گیرد. غذای سنگین در ظهر جهت نهار سبب خواب و یا چرت زدن می گردد این به علت حرکت خون از مغز به اطراف معده است. شام ساعت 10 یا 11 شب به مدت مدیدی خون را از بقیه اعضاء و ارگان های بدن دور کرده و آن را در اطراف معده جهت هضم غذا تمرکز می دهد در نتیجه نه تنها تمایلات جنسی بلکه توانایی جنسی نیز تحت تاثیر کاهش خون مورد نیاز متاثر شده و سبب عدم رضایت زوجین می گردد. صبح روز بعد، به دلیل اینکه خون کافی در مغز انسان وجود نداشته و فعالیتهای مغزی شبانه به طور کامل انجام نگردیده، خستگی و بی حوصلگی و کم خوابی در انسان به وجود می آورد.

اصولاً سوال این است که چرا باید پرخوری کرد. اگر تصور شود زیاد خوردن توانایی جنسی را زیاد می کنند این تصور بسیار غلط است. اگر تصور شود غذاهای چرب و گوشتی توانایی جنسی را زیاد می کند این تصور نیز غلط است.

آشنیی با محرک های جنسی گیاهی (کلیک کنید)

منبع: کتاب ناتوانی جنسی در مردان

دکتر منشادی
دکتر منشادی

فوق تخصص غدد،‌متابولیسم و رشد کودکان

دیگر مقالات

مشاوره رایگان افزایش طول آلت تماس و مشاوره