انزال زودرس و مشکلات نعوظ

[sbu_post_image]

انزال زودرس و مشکلات نعوظ می‌تواند روی رابطه جنسی افراد تاثیر منفی بگذارد. روی اعتماد به نفسشان، رضایت از خودشان و از همه مهم‌تر احساس طرف مقابلشان. بعضی از زوج‌ها حتی کارشان به جدایی می‌کشد. در بعضی افراد حتی آنقدر روی روحیه‌شان اثر منفی دارد که ممکن است به اختلال نعوظ هم دچار بشوند. بنابراین افراد درصدد حل انزال زودرس و مشکلات نعوظ برمی آیند و بعضی اوقات کارهایی می‌کنند که در دراز مدت متاسفانه باعث پشیمانی می‌تواند بشود. بنابراین اگر دقیقا کارهایی را که گفته شد انجام دادید و اصلا نتیجه نداد آن وقت می‌توانید به پزشک عمومی مراجعه کنید که تست‌ها را انجام دهید و اگر لازم باشد به متخصصین دیگر ارجاع داده شوید.

نشانه اصلی انزال زودرس، انزالی غیر قابل کنترل است که قبل از انجام گرفتن رابطه زناشویی و یا مدت زمان بسیار کمی پس از آن با میزان تحریک کم و خلاف میل فرد اتفاق بیفتد. انزال زودرس و مشکلات نعوظ می‌تواند باعث نارضایتی جنسی در هر دو طرف شده و اضطراب ناشی از این مشکل را بیشتر کند. انزال زودرس یکی از متداولترین اختلال فعالیت زناشویی در مردان است و ممکن است برای هر مردی در بعضی از مراحل زندگی رخ دهد. زود انزالی یا انزال سریع یکی از مشکلات شایع در مردان است. تقریبا یک سوم از مردان دچار انزال زودرس هستند. در این مقاله هرجا صحبت از ارگاسم می‌شود، منظور اوج فعالیت در یک رابطه زناشویی و خاتمه آن است. اکثر موارد انزال زودرس فاقد عامل یا دلیل خاص است. عوامل روانی مثل اضطراب، احساس گناه یا افسردگی نیز ممکن است به انزال زودرس منجر شوند. در برخی موارد، انزال زودرس ممکن است به خاطر عوامل پزشکی مثل مشکلات هورمونی، آسیب‌های جسمی و یا عوارض جانبی بعضی داروها باشد. ابتلا به این عارضه منجر به بروز اختلالات روان مانند اضطراب، افسردگی و سردی روابط زوجین می‌شود و بر روان آنان تاثیر می‌گذارد و به همین علت، بسیار مهم است که درباره انزال زودرس و مشکلات نعوظ بیشتر بدانیم و به موقع به مشاور مراجعه کنیم.
متخصص و پزشک مربوطه سابقه فعالیت زناشویی و پزشکی شما را بررسی خواهد کرد و آزمایش کلی را انجام خواهد داد. ممکن است پزشک بخواهد با همسر شما نیز صحبت کند چون انزال زودرس ممکن است دلایل بسیاری داشته باشد. پزشک، آزمایش لازم را انجام می‌دهد تا مشکلات پزشکی فرد را بررسی کند.

درمان انزال زودرس و مشکلات نعوظ

  • درمان های موضعی انزال زودرس

استفاده از كرم های بیحس كننده مانند ژل لیدوكابین ۲% و اسپری های بیحس كننده میتواند در بهبود انزال زود رس موثر باشد . ( ژل ۲% لیدوكابین + كرم پریلو كابین ۲.۵% + استفاده از كاندوم باعث افزایش زمان انزال میشود و استفاده از اسپری های بیحس كننده به دلیل ایجاد حالت تكرر بعد از مصرف زیاد توصیه نمیشود. )

  • درمان های دارویی انزال زودرس

دارو های مهار كننده بازجذب سرتونین و ضد افسرد گی در درمان زود انزالی موثر اند ، بر فرض مثال میتوان به داروهای خانواده اس اس آر آی ، اشاره كرد كه شامل داپوكستین ، فلوكستین ، پاروكستین و سرتالین میباشند و همچنین گه گاه داروی ویاگرا را توصیه میكنند . ( درمان های دارویی را در مراحل حاد بیماری كه بیماری از فاز پزشكی وارد فاز روانی شدید شده و موجبات مشكلات عدیده در روابط فرد شده است ، تجویز میشوند و استفاده بدون نظر پزشك از این داروها به دلایل ماهیت های اعتیاد آور و شرطی كننده و گه گاه تكرر جنسی و همچنین آمار بالای خودكشی در اثر استفاده از داروهای ضد افسرده گی ، توصیه نمیشود ، لذا در صورت تمایل به استفاده از این روش حتما قبلا با یك متخصص سایكوتراپ یا روانكاو مشورت كنید )

  • درمان های رفتاری انزال زودرس

این نوع درمان ها از موثر ترین و سالم و بدون عارضه ترین نوع درمانها میباشند و بر طبق آنها فرد به جای استفاده از دارو یا مواد مصنوعی با استفاده از روش های آموزشی رفتاری ، سعی میكند كه رفتار و احساسات خود را كنترل كند ( در بیشتر مواقع این روشها اولین پیشنهاد برای درمان انزال زودرس میباشند )

  • تكنیك فشار برای درمان انزال زودرس

بر طبق این روش با فشار دادن انتها یا سر آلت تناسلی قبل از انزال ، از انزال زودرس جلوگیری میشود كه دلیل جلوگیری كردن آن این است كه با فشار آوردن به این نقاط فشار خون در این نقاط كم میشود و درنتیجه درمان نعوظ یا اركیسون كم میشود و انزال دیر انجام می پزیرد .

  • درمان های روانی – عاطفی

یكی از بهترین ها و موثرترین روشها برای رفع انزال زود رس و مشکلات نعوظ و افزایش لذت در روابط زناشویی ، جایگزینی عشق بازی در عمل زناشویی است ، بدیهی است كه در زمانیكه عشق بازی در رابطه جنسی برقرار باشد و دو طرف در حال عشق بازی بایكدیگر اند ، دیگر زود انزالی معنی خود را از دست میدهد ! كارهایی مثل نوازش ، تحریك كلامی و بدنی زن قبل از دخول و كارهایی مانند توجه و دادن احساس قدرت به مرد در رابطه ، میتوانند به این مهم كمك كنند . ( به طور خلاصه اگر زن و مرد در هنگام عمل زناشویی مشغول عشق بازی باشند به دلیل اینكه رضایت جنسی هر دو طرف ایجاد میشود ، زود انزالی به طور كلی برطرف میشود )

برای آشنایی با ” علت انزال زودرس ” بر روی لینک کلیک کنید.

منبع: بیتوته. نیک طب

دکتر منشادی
دکتر منشادی

فوق تخصص غدد،‌متابولیسم و رشد کودکان

دیگر مقالات

مشاوره رایگان افزایش طول آلت تماس و مشاوره