انزال زودرس در مردان

[sbu_post_image]

انزال زودرس یک شکایت جنسی شایع است. تخمین زده می شود یک مرد از هر ۳ مرد در زمانی از زندگی به این مشکل دچار می شود. بررسی ها نشان داده اند انزال زودرس در مردان جوان تر شایع تر است و با افزایش سن شیوع آن کاهش پیدا می کند. احتمال افزایش تجربه جنسی مرد و به دست آوردن توانایی بهتر برای کنترل انزال باعث بهبود این مشکل می شود.

انزال زودرس هنگامی رخ می دهد که مرد زودتر از هنگامی که خودش یا همسرش می خواهد، انزال پیدا کند. اگر انزال گاهی زودتر از حد معمول رخ می دهد، نباید نگران بود اما اگر همیشه زودتر از زمانی که می خواهید اتفاق می افتد؛ مثلا پیش از آنکه رابطه زناشویی را شروع کنید یا مدت کوتاهی پس از شروع آن، به انزال زودرس دچار هستید.

علل انزال زودرس در مردان

علت دقیق انزال زودرس معلوم نیست. زمانی تصور می شد فقط علت روانی دارد، اما اکنون پزشکان می دانند که علل ایجادکننده آن پیچیده تر از اینهاست و رابطه متقابل عوامل روانی و زیستی باعث ایجاد این عارضه می شود. اما به نظر می رسد پای علل متعددی در میان است:

علل روانی انزال زودرس

برخی پژوهشگران معتقدند تجربه های جنسی اولیه فرد ممکن است الگویی را در او ایجاد کند که تغییر آن در زندگی بعدی مشکل باشد، یعنی فرد به اصطلاح «شرطی» می شود. عوامل دیگری که ممکن است باعث انزال زودرس شوند، عبارتند از:

اختلال نعوظ و انزال زودرس

مردانی که نگران رسیدن به نعوظ یا حفظ آن حین رابطه زناشویی هستند، ممکن است به سوی الگوی رفتاری عجله داشتن برای رسیدن به انزال گرایش پیدا کنند و تغییر دادن این عادت ممکن است مشکل باشد.

اضطراب و انزال زودرس

بسیاری از مردان دچار انزال زودرس، دارای مشکلات اضطرابی هستند؛ چه اضطراب درباره کارکرد جنسی شان و چه اضطراب درباره چیزهای دیگر.

انزال زودرس و مشکلات ارتباطی

گاهی اختلاف ها و مشکلات در رابطه عاطفی میان مرد و زن در ایجاد انزال زودرس نقش دارد.

علل زیستی یا جسمی انزال زودرس

برخی از عوامل زیستی باعث انزال زودرس می شوند:

  • اختلال های هورمونی
  • اختلال در مواد شیمیایی انتقال دهنده پیام ها در مغز یا ناقل های عصبی
  • برخی مشکلات تیرویید
  • التهاب و عفونت پروستات و پیشابراه
  • صفات ارثی
  • در موارد نادرتر، ممکن است آسیب های عصبی ناشی از جراحی یا ضربه ها و قطع مصرف برخی داروهایی که برای درمان مشکلات روانی مصرف می شده اند، انزال زودرس ایجاد کنند.

درمان انزال زودرس

درمان زود انزالی شامل درمان جنسی ، دارو و درمان های ذهنی و روانی می شود. برای بیشتر آقایان بهترین درمان ترکیبی از همه‌ی درمان های ذکر شده است.

  • درمان جنسی زود انزالی

در بعضی مواقع پزشک ممکن است به شما توصیه کند تا یک یا دو ساعت قبل از رابطه جنسی با همسراتان، وی بدون رابطه جنسی شما را ارضاء کند، تا زمان رابطه هیجان کم‌تری داشته باشید و انزالتان را بیشتر طول دهید. بعضی مواقع پزشک ممکن است به شما توصیه کند برای اینکه مدتی فشار و استرس رابطه جنسی از روی شما برداشته شود، از رابطه جنسی خودداری کرده و شما و همسرتان به شکل‌های دیگر رابطه های لذت بخش داشته باشید.

  • درمان زود انزالی با تکنیک فشاردادن

پزشک شما ممکن است، به شما و همسرتان توصیه کند که از روشی به نام تکنیک فشار استفاده کنید، این تکنیک شامل موارد زیر می شود:

مانند همیشه شروع به رابطه جنسی نمایید، تا زمانیکه احساس کنید، درحال ارضا هستید.
از رابطه جنسی دست بکشید و از همسرتان بخواهید، کلاهک آلت شما را فشار دهد، و این فشار را تا زمانیکه احساس انزال از شما رفع شود، نگه دارد.
بعد از اینکه فشار برداشته شد، حدود 30 ثانیه صبر کنید و سپس دوباره شروع به رابطه جنسی نمایید. ممکن است بدلیل فشار وارد کردن به آلت جنسی، آلت به نعوظ کامل نرسد، اما مشکلی نیست و بعد از مدتی تحریک بیشتر آلت دوباره به نعوظ کامل می رسد.
زمانیکه دوباره احساس کردید که موقع انزال است دوباره قدم های قبلی را تکرار کنید.
با تکرار این تکنیک تا آنجایی که لازم است شما به حالتی می‌رسید که دیگر احساس می کنید می توانید، انزالتان را خودتان کنترل کنید، درضمن حتی بعد از تکرار این تمرین در تعداد زیادی از رابطه‌های جنسیتان شما ممکن است که دیگر نیازی به تمرین نداشته باشید و بصورت عادی انزالتان را عقب بیاندازید.

  • درمان زود انزالی با تکنیک شروع و پایان

در این تکنیک همسر شروع به تحریک مرد تازمانیکه مرد احساس می کند درحال انزال است، می کند، سپس تحریک را قطع کرده و حدود 30 ثانیه صبر می کنند، سپس همسر دوباره شروع به تحریک می‌کند و این کار را چند بار ادامه می‌دهند، در آخرین دور مرد می‌تواند انزال داشته باشد.

برای آشنایی با درمان مشکلات جنسی بر روی لینک کلیک کنید.

منبع: بیتوته. راستینه

دکتر منشادی
دکتر منشادی

فوق تخصص غدد،‌متابولیسم و رشد کودکان

دیگر مقالات

مشاوره رایگان افزایش طول آلت تماس و مشاوره