اختلالات قاعدگی دختران جوان به علت اختلالات انعقادی

[sbu_post_image]

برخی اوقات اختلالات انعقادی در خانواده‌‌ها به صورت نهفته وجود دارد كه با شروع پریود در دختران جوان، خود را نشان می‌دهند به همین دلیل پریودهای طولانی مدتی كه در سونوگرافی، دلیل خاصی نیز ندارند (كیست تخمدان)‌، حتما باید اختلالات انعقادی بررسی و جهت درمان كم‌خونی اقدام شود.

دردهای زمان قاعدگی

درد پریود امری اجتناب‌ناپذیر است و سیكل‌هایی كه همواره همراه با تخمك‌گذاری صورت می‌گیرند خواه ناخواه درجاتی از این درد شكم را در زمان پریود (قاعدگی)‌ دارد.

دلایل تشدید درد قاعدگی

یكی از دلایل این عارضه می‌تواند به دلیل چرخ محور رحم به صورت آناتومیك باشد، یعنی از آنجا كه رحم در حالت عادی به سمت جلو خم است، این حالت در برخی بیش از حد معمول است، به همین دلیل زاویه و گردن رحم مقداری بسته شده و خروج خون با اشكال مواجه می‌شود. بنابراین دردهای پریود به دلیل افزایش انقباضات رحمی، برای تسهیل خروج خون بیشتر است كه طبق نظر پزشك، چگونگی مراحل استراحت در این ایام به فرد توصیه می‌شود.

همچنین گرم كردن موضعی و استفاده از مسكن‌هایی كه مقدار درد و خونریزی را به میزان قابل توجهی می‌كاهند از راه‌های بهبود است. گفته می‌شود داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی همچون دیكلوفناك، ایندومتاسین و ایبوپروفن می‌توانند در كاهش این عوارض موثر باشند.

منبع: بیتوته

دکتر منشادی
دکتر منشادی

فوق تخصص غدد،‌متابولیسم و رشد کودکان

دیگر مقالات

مشاوره رایگان افزایش طول آلت تماس و مشاوره