0

post_image

هر چه تحرک ما بیشتر باشد گردش املاح استخوانی بیشتر خواهد بود و این مسئله به رشد قدی کمک خواهد کرد. ورزش های افزایش قد با بزرگتر و بلندتر کردن استخوان‌ها موجب افزایش قد افراد می شود.

تمرینات و حرکات ورزشی مثل بسکتبال، والیبال، شنا، بدمینتون و تنیس برای کمک به افزایش قد بسیار مفیدند. برای افزایش قد کودکان خود، از آن ها بخواهید این تمرینات را به صورت روزانه انجام دهند.

 توجه به ورزش برای افزایش قد در کودکان از اهمیت ویژه ای برخوردار است . تمرین‌ها و حرکت‌های ورزشی خاصی برای بزرگتر و بلندتر کردن استخوان‌ها وجود دارد. به علاوه نوارهای غضروفی اطراف استخوان‌های بلند بازوها و پاهای کودکان در حال رشد، کشیده می‌شوند و رشد استخوان‌ها و افزایش قد در سنین بالا را ممکن می‌سازند.

توجه :

تراکم و استحکام استخوان در افراد بعد از سن ۳۰ سالگی به مرور زمان کم می شود و بهترین روش برای جلوگیری از آن ورزش منظم و مصرف غذاهای حاوی کلسیم مانند ؛ شیر ، ماست ، آب پرتقال ، سرشیر ، کنسرو ماهی و پنیر می باشد.

منبع: ایران طب



دکتر سید حسین دهقان منشادی
فوق تخصص غدد و متابولیسم-رشد کودکان
آدرس : تهران خ شریعتی، متروی شریعتی، جنب حسینیه ارشاد، کوچه ارشاد، پلاک ۱، طبقه ۳، واحد ۲۱







روش های افزایش قد

درمان کوتاهی قد

Print Friendly
Tagged with:  
Share →