3

post_image

یکی از موانع افزایش قد، نیروی جاذبه ی زمین است. جاذبه در تمام ساعات شبانه روز بدن شما را تحت تاثیر قرار میدهد و باعث فشرده تر شدن بدن خواهد شد.

راه کار ساده ولی کاملا مؤثر برای حل این مشکل آویزان شدن میباشد. شما با این کار با کمک نیروی جاذبه وزن خودتان را به طور متعادل بین مفصل های بدن تقسیم میکنید و به آن ها اجازه میدید تا تحت کشش قرار بگیرند. روش دیگر، جراحی افزایش قد است که ممکن است با عوارضی همراه باشد.

در حقیقت آویزان شدن یا معلق شدن یکی از راه های شناخته شده ای است که میتواند قد شما را بین یک تا سه اینچ (دو تا هشت سانتی متر) بلند تر کند. در این ورزش برای افزایش قد شما نیاز به یک میله ی افقی (میله بارفیکس) دارید و بدن باید کاملا کشیده شده باشد، در صورتی که جای کافی ندارید و نمیتوانید پاها را صاف و کشیده نگه دارید، زانوها رو خم کنید تا بدن کاملا آویزان شود. توجه کنید که میله بارفیکس رو از جلو در مشت بگیرید نه از پشت.

در حین اینکه آویزان شده اید تلاش کنید بازوها، شانه ها و مفصل لگن آزاد باشند یعنی هیچ فشار و انقباض اضافی در این نواحی وجود نداشته باشد و کاملا ریلکس باشید. این تمرین را هربار حدود ۲۰ تا ۳۰ ثانیه و ۳ بار در روز انجام دهید.

برای مطالعه تاثیر ورزش بر افزایش قد، اینجا را کلیک کنید.

منبع: داغون



دکتر سید حسین دهقان منشادی
فوق تخصص غدد و متابولیسم-رشد کودکان
آدرس : تهران خ شریعتی، متروی شریعتی، جنب حسینیه ارشاد، کوچه ارشاد، پلاک ۱، طبقه ۳، واحد ۲۱







روش های افزایش قد

درمان کوتاهی قد

Print Friendly
Tagged with:  
Share →