اگر از درد ناحیه پشت یا گردن خود رنج می برید قبل از هر اقدامی مطلب زیر را مطالعه کنید

درمان غیر تهاجمی دیسک کمر و گردن به روش کایروپراکتیک

back-pain

درمان غیر تهاجمی دیسک کمر و گردن به روش کایروپراکتیک

یک دیسک سالم، درست مانند یک اسفنج خیس قابل انعطاف است و یک اسفنج خشک ست و محکم بوده و می تواند به راحتی ترک بردارد و این علت آغاز اغلب مشکلات دیسکی است. محدوده حرکت دیسک ها برخلاف تصور معمول بسیار کم است و علت آن طرز قرارگیری و اتصال دیسک ها به مهره بالایی و پایینی است. به همین علت ضربه و صدمه به ستون فقرات می تواند باعث تورم، فتق یا بدتر از همه پارگی دیسک شود. کار دکتر کایروپراکتیک در این زمینه کمک به باز گرداندن حرکت و قرارگیری بهتر مفاصل ستون فقرات است که همان تنظیم و تطبیق مفصل یا adjustment می باشد که دکتر از دستانش یا وسیله ای که برای این منظور طراحی شده استفاده می کند. عملکرد بهتر ستون فقرات به کاهش تورم و التهاب کمک کرده و در نتیجه پروسه آهسته التیام بافت اطراف و درمان دیسک کمر آغاز می شود. دیسک یک بالشتک غضروفی است که لایه هایی از بافت فیبری آن را متشکل نگاه داشته است. هر دیسک به عنوان یک اتصال دهنده جدا نگهدارنده و گیرنده ضربه برای ستون فقرات عمل می کند. در حالت سلامت این دیسک ها هستند که کمک به چرخش و خم شدن بدن می کنند. در ادامه دکتر مسعود عابدین زاده متخصص کایروپراکتیک توضیحات جامعی را در این زمینه ارائه می دهد.

از علایم دیسک کمر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خواب رفتگی و بی حسی در دست ها و پاها

انتخاب روش درمانی مناسب هدف اول و آخر

ده ها روش برای تنظیم مهره ها مورد استفاده واقع می شود و متخصص با توجه به سن، وضعیت بیماری و شرایط بیمار یک یا چند مورد را به کار می گیرد. به هر حال کشش کنترگ شده کوتاه و ناگهانی مفصل و بافت های اطراف آن تنظیم طبیعی این اندام ها را به دنبال دارد.

اگرچه ضروری است که روش درمانی کاملا راحت و قابل تحمل برای بیمار باشد ولی اگر این شک وجود داشته باشد که بیمار به راحتی نمی تواند کایروپراکتیک را تحمل کند یک روش درمانی جایگزین به منظور بهبود حرکت مفاصل تجویز خواهد شد.

سردردهای میگرنی

تحقیقات نشان داده که کایروپراکتیک ستون فقرات که به عنوان اولین مرحله از مراقبت ها توسط پزشکان کایروپراکتیک ارائه می شود ممکن است یک گزینه درمانی موثر در بهبود سردردهای میگرنی یا سردردهایی باشد که از گردن نشأت می گیرد گزارشی که در سال ۲۰۰۱ توسط محققان دانشگاه دوک منتشر شد نشان داد که تنظیم ستون فقرات با کایروپراکتیک منجر به بهبودی سریع سردردها با منشا گردنی در بیماران شد و این در حالی بود که عوارض درمانی به مراتب کمتر و مدت زمانی که فرد هیچگونه حمله و سردری ندارد به مراتب طولانی تر از دارو درمانی بود. همچنین آن ها دریافتند که تعداد دفعات حمله، طول مدت حملات میگرنی و نیاز افراد برای مصرف دارو جهت کنترل درد، در این بیماران به طرز معنناداری کاهش یافته بود.

اگر شما از سردردهای اولیه رنج می برید ، متخصص کایروپراکتیک ممکن است یک یا چند مورد درمانی زیر را برای شما اعمال کند:

– بهبود عملکرد ستون فقرات و کاهش فشار و استرس روی این سیستم از طریق اعمال تنظیم ستون فقرات به کمک کایروپراکتیک

– ارائه مشاوره تغذیه و توصیه به تغییر در رژیم غذایی و شاید افزودن ویتامین های گروه B به رژیم روزانه

– مشاوره در زمینه نحوه نشستن (در محل کار) و ورزش برای دیسک کمر و تکنیک های تمدد اعصاب. این مشاوره ها می توانند در کاهش عود التهاب مفاصل و کاهش فشار و تنش روی ماهیچه های گردن و ناحیه پشت موثر باشند.

یک دیسک سالم، درست مانند یک اسفنج خیس قابل انعطاف است و یک اسفنج خشک ست و محکم بوده و می تواند به راحتی ترک بردارد و این علت آغاز اغلب مشکلات دیسکی است. محدوده حرکت دیسک ها برخلاف تصور معمول بسیار کم است و علت آن طرز قرارگیری و اتصال دیسک ها به مهره بالایی و پایینی است. به همین علت ضربه و صدمه به ستون فقرات می تواند باعث تورم، فتق یا بدتر از همه پارگی دیسک شود. کار دکتر کایروپراکتیک در این زمینه کمک به باز گرداندن حرکت و قرارگیری بهتر مفاصل ستون فقرات است که همان تنظیم و تطبیق مفصل یا adjustment می باشد که دکتر از دستانش یا وسیله ای که برای این منظور طراحی شده استفاده می کند. عملکرد بهتر ستون فقرات به کاهش تورم و التهاب کمک کرده و در نتیجه پروسه آهسته التیام بافت اطراف آغاز می شود. دیسک یک بالشتک غضروفی است که لایه هایی از بافت فیبری آن را متشکل نگاه داشته است. هر دیسک به عنوان یک اتصال دهنده جدا نگهدارنده و گیرنده ضربه برای ستون فقرات عمل می کند. در حالت سلامت این دیسک ها هستند که کمک به چرخش و خم شدن بدن می کنند. در ادامه دکتر مسعود عابدین زاده متخصص کایروپراکتیک توضیحات جامعی را در این زمینه ارائه می دهد.

خواب رفتگی و بی حسی در دست ها و پاها

مجله خبری لحظه نما:هنگامی که شما در سراسر بدن تجربه هر نوع بی حسی یا گز گز شدن، که اصطلاحا به آن سوزن سوزن شدن هم می گویند را دارید احتمالا علت آن اعصاب ستون فقرات شماست احساس خواب رفتگی و بی حسی در بازو و دست ها که در اصطلاح پزشکی به آن پاراسنتزی می گویند به علت تحریک اعصاب ستون فقرات است که در قالب احساس سوزن سوزن شدن یا خواب رفتگی در سراسر بدن، خود را نشان می دهد. عموما این احساس در بخش های خاصی از بدن مانند نوک انگشتان دست یا پا احساس می شود اما در برخی موارد ممکن است کل یک ناحیه مثل کل بازو یا پای شما را تحت تاثیر قرار دهد. احساس سوزن سوزن شدن و خواب رفتگی می تواند تحت تاثیرعوامل دیگر مانند انحراف ستون فقرات، بیرون زدگی دیسک همچنین تنگی کانال نخاعی بروز کند که این موارد به سبب تنگ شدن فضای خروجی اعصاب از نخاع ایجاد می شوند بنابراین بسیار مهم است در افرادی که تجربه احساس خواب رفتگی یا سوزن سوزن شدن را دارند، علت تشخیص داده شود تا در اسرع وقت جهت جلوگیری از تداوم این علائم راهکار درمانی مناسب اعمال شود.

انتخاب روش درمانی مناسب هدف اول و آخر

سردردهای میگرنی

– مشاوره در زمینه نحوه نشستن (در محل کار) و ورزش کردن و تکنیک های تمدد اعصاب. این مشاوره ها می توانند در کاهش عود التهاب مفاصل و کاهش فشار و تنش روی ماهیچه های گردن و ناحیه پشت موثر باشند.

از سری مطالب پزشکی عمومی و غیر تخصصی سایت (اطلاعات  عمومی و غیر تخصصی پزشکی برای افزایش دانش سلامت  و اطلاعات عمومی پزشکی بازدیدکنندگان)

Print Friendly